2015. június 19., péntek

Nyári hűs sóskaleves

A gyönyörű fotók: SZERDA ZSÓFI munkái

A párom nagyban kanalászta ezt a leveskét a konyhában, s mondja: finom ez a leves, s mondom neki: szerintem is jól megírtam :) :) Ha már így félreszóltam magam, tényleg megírom. Beraktam a mostani kedvenc nyugi van zeném-mantrám, és mondanám hogy tollat ragadtam, de ezt  billentyűzetet nyomkodtam-nak nevezném inkább:) Ahh, a mai kor és a romantika... ROM és ANTI- igen, sajnos.. :)
A kedvenc levesem nyáron. A savanyú sóska igazán hűsítő. Nénik árulják a piacon csokrokban, vagy kupacban. Szerbül: kiseljak. Zöld, hosszúkás, vagy kisebb kerek levelei vannak. Akár márciustól novemberig is teremhet.
SZIMPATIKA oldalon bőven találunk információkat a sóskáról, kis részlet most onnan:
- soksok C-vitamint tartalmaz, ez mellet még: gazdag A-, B1-, B2-, és B9-vitaminban
- gazdag káliumban, kalciumban, foszforban, nátriumban és vasban
- nagy mennyiségű fehérjét és szénhidrátot tartalmaz, ugyanakkor zsír- és kalóriatartalma elenyésző
- flavonoidokban és egyéb antioxidánsokban gazdag




Sóskaleves:
  (hozzávalók 4 személyre)
1 kupac, vagy csokor sóska
fél karalábé
1 csokor kapor
1 dcl tej (én növényi tejet használtam, rizs-, illetve zabtej ami megy hozzá)
só, bors ízlés szerint
1 kk hidegen sajtolt olíva olaj
(igény szerint levestészta)

Egy liter vizet felrakunk főlni, közben a karalábét kisebb kockákra vágjuk. Mikor kész, hozzáadjuk  a vízhez. A forrástól kezdve 8-10 percig főzzük lefedve. Igazából addig, míg a karalábé megpuhul. Közben a sóskát megmossuk, ha vannak vastagabb szárai, azt lecsípjük. Csomókba fogjuk, s deszkán csíkokra vágjuk (keresztben). A kaprot szintén felaprítjuk. Amikor megpuhult a karalábé, lehúzzuk a tűzről a lábast, és belerakjuk  a kaprot, sóskát. Lefedjük és hagyjuk állni 10 percet. Utána hozzáadjuk az olajat, a tejet, és sózzuk, majd megkeverjük. Ha szeretnénk bele tésztát, akkor még fől a karalábé, beleszórhatjuk, hogy az is megfőljön.  Langyosan a legfinomabb.
Ne hűtsük hütűben, felesleges, az íze legjobban akkor jön ki, ha megvárjuk, hogy magától langyosodjon ki.

És ez a hét is kedvenc , hiszen hétfőn húsmentes világnap volt, vasárnap pedig a jóga világnapja. Szabadkaiak, környékbeliek, gyertek jógázni Palicsra szombaton. Egész napos program lesz.
Sóskára, és JÓgára fel! És jó étvágyra is!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése