2014. október 2., csütörtök

EGÉSZSÉGES MOGYORÓKRÉM (eurókrém)

Fotó : SZERDA ZSÓFI
Nem volt jókedvem ma, igazából menthetetlenül  rossz hangulatban voltam. Lelkierő gyere vissza, szeretlek nagyon cimű nóta ha létezett volna, egésznap azt hallgatom. NEmtudom ti hogy vagytok vele, de nekem ilyenkor jólesik beszabadulni a konyhába. S ha pl.répát vágok , nem gondolok másra, csak a répára, ( ez rímelt:) . RÉPAMEDITÁCIÓ, konyharelax. Vegyen mély levegőt, kösse fel a kötényét ( a gatya és maga helyett :)) , és végig csak a főztjére koncentráljon.
Mikor lefelé görbül a szám, na mit? Hát percehogy édeset. Édeskényeztetés.
A "mi is van otthon"-ból egy mogyorókrém született.Nem sok köze van az Eurokrémhez    (sajnos,hahaha , de legalább nincs benne egészségre káros összetevő)

Utána olvastam hogy a mogyoró igen gazdag vitaminokban, de!, rengeteg rezet tartalmaz, sőt a kakaó is. Tyüüü , hát akkor nemcsak örömésboldogság hanem egészség is! A réz fontos a fejlődésben és növekedésben, fontos a csontok izmok,szív és az agy számára.
Beraktam a mostanában aktuális vidamító dalom:
fotó: SZERDA ZSÓFI

https://www.youtube.com/watch?v=bSuxnF8dOPU


És nekiláttam a mogyorópörkölésnek. 20 dkg -ot pörköltem meg , majd aprítógéppel krémesre kikevertem. Ha nincs aprítógép otthon, a darált mogyoró is jó, persze. Csak attól nem lesz utána olyan krémes a krém , hanem picit darabosabb. A pörkölt mogyorót egy nagyobb edénybe raktam, és hozzáadtam:
  9 evőkanál hidegensajtolt olajat ( Repcét, de a kókuszvaj lett volna a tökéletes.Az olíva is megteszi, szerintem nem érzik majd benne az íze) ,
2 evőkanál kókusztejport (lehet bármilyen tejport végül is)

2  evőkanál kakaót ( nem púposan)
csipet sót

Összekevertem.

Egy kisebb edényben pedig 2 evőkanál mézet , másfél kiszacskó vaníliás cukrot, 5dkg főzőcsokit (mínusz két kocka, mert a csokit először meg kell kóstolni hogy jó -e :) ) , és 5 dkg kakóvajat, ha nincs, akkor rakjunk helyette még 5  dkg csokit bele. Összeolvasztottam, sűrűn kevergetve.
(Közben hallgatttam hogy smáááááájl, smááááájl, i know god is working so i smááááájl https://www.youtube.com/watch?v=Z8SPwT3nQZ8 )
Utána a kettő masszát egybekevertem .
Kóstolandusz, és a frizsibe vele, hogy picit megkössön és összeérjenek az ízek :) És nem szabad frizsiderben tárolni, mert megkeménykedik, és nem lehet kenni.
 Palacsintába finom lenne ez a krém, és kis kiflikékbe is,vagy kenyérre kenve. Najóóó,igen magában a legjobb, csak úgy eszegetni kiskanállal, a dunctos üvegből. A végén beraktam egy kicsit a frizsibe hogy megkössön És legközelebb nyers mogyoróval próbálom ki.
Na , ha nem ragaszkodom annyira a rosszkedvemhez, el is tűnik. Ha ragaszkodom hozzá akkor is, csak később :)De elmúlik, tuti hogy elmúlik, s ez megszokott vigasztalni . Az élet természete, hogy minden változik.S hogy minden elmúlik, illetve átalakul. puszikák
https://www.youtube.com/watch?v=Grr7cOc8pzg

  

2 megjegyzés: