2015. január 9., péntek

NARANCSKRÉM- gyümölcspuding

fotók: http://szerdazsofi.net/

Ezt a  könnyű krémecskét sokféleképp használhatjuk. Lehet pirítósra kenni, vajjal együtt akár. Kávé és tea mellé finom reggeli. Piskótára rákenve sütikrémnek is jó, és a palacsintával is szeretik egymást. Csinálhatunk kis desszert tálkát, alulra kekszet rakunk (mondjuk Plazma kekszet), és ráönthetjük a krémet mint a pudingot. De magában kanalazva is megállja a helyét.
Nincs most épp gyümölcs szezon :) hogy ebben kísérletezgessek, de szerintem a lédúsabb gyümölcsök bármelyikéből elkészíthető. Aroma nélküli gyümölcspudingot készíthetünk valójában. Könnyű megcsinálni, picivel "bonyolultabb" csak  mint a bolti tasakos, viszont házi, a miénk, és adalékmentes.
Szeretem hallgatni télen a nyári zenéket( fordítva nem érvényes persze:). Gondolatban suhanni ismét a Mostar völgyében a tengerpart felé a barátkákkal, tenger hullámait érezni, ahogy csiklandozzák a lábam, látni, ahogy érik a narancs és citrom a fákon...Woody Allen rendezte Vicky Cristina Barcelona filmzene számomra tipikus nyári zene :)

Narancskrém- puding hozzávalók:
2 közepes narancs
2 ev keményítő (én tápiókát használtam, de bármilyen megteszi)
1 ev zabpehelyliszt
1 kk fahéj
negyed kk őrölt szegfűszeg
1 kk vaníliás cukor
3 ev méz
1 dcl víz


A narancsokat megmosom, meghámozom, gerezdjeire szedem és kiturmixolom, vagy botmixerelni is lehet. Mérjétek le mennyi levet kaptok . Én 4 dcl. sűrű, rostos narancslét kaptam. Felrakom főlni egy edényben, hozzáadom a fahéjat, szegfűszeget. Közben összekeverem a zabpehelylisztet, a vaníliás cukrot, és a keményítőt  egy pohárban (én tápiókát használtam keményítőnek, nálunk sajnos ezt nem lehet venni, csak Magyarországon, akinek van lehetősége, nem drága, vegyen, nagyon jó édességek sűrítésére). Zabpehelylisztet készíthetünk úgy, hogy a zabpelyhet megőröljük kávédarálóban, vagy adhatunk hozzá zablisztet is, mert az is egy könnyedebb fajta liszt. Ha nem tudunk hozzájutni, sem csinálni, akkor rakjunk fél evőkanállal több keményítőt. A liszt és keményítő keveréket elkeverem 1 dcl. hideg vízzel. Viszont ha több mint 4 dcl narancslevet kaptunk, annyival kevesebb vizet rakjunk, vagy fordítva, ha picivel  kevesebb van, akkor annyival több vizet. A lényeg, hogy 5 dcl folyékony alapanyagunk legyen összvissz. S amikor felforrt a narancslé, hozzákeverjük a keményítős keveréket, és sűrűre főzzük, állandóan kevergetve, 3-4 percig, mint a pudingot. Majd levesszük a tűzről, várunk 10 percet, hozzákeverjük a mézet is. Hidegre tesszük, és hagyjuk állni fél órát.
Őrölt szegfűszeget is lehet venni a bioboltban (én Szabadkán a Gombötő- utcai bioboltban szoktam megvenni). Ha nincs kihagyható, habár nagyon jól harmonizál a naranccsal.
Palacsintapartyt csináltam, s kakaót is rászórva a narancskrémre, megszületett a Jaffa -palacsinta :)  Erről jut eszembe a Dalai Láma egyik instrukciója az élethez: " Vakmerő önfeladással kezeld a szerelmet és a főzést." Köszönjük a jótanácsot :)
 Nyammm! Jó étvágyat!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése