2015. március 26., csütörtök

Édesmézes vitaminbomba- céklás bombicák

Szalai Attila
Íjjjj, elmúlt a tél, és nem is írtam céklás receptet. Pedig imádom, főleg nyersen. Mindenhez azt ettem: szendvicsre karikáztam, egytálételekbe kockáztam, salátába reszeltem, mézeskenyérhez rágcsáltam...
Ez most egy céklás  desszert lesz, sütés, főzés nélkül (najó, pici pirítással), nyers céklából, fincsi vitamin és ásványianyag bomba, és sittysutty el is készíthető, nem igényel sok macerát. Még ha a név nem is hangzik jól (nyers céklás desszert, üüüüüüüü, brrrrrrrrr :D :D),  tuti finom, és az ízek jól harmonizálnak egymással, Mondanám, hogy frissítő, üditő is, mert nekem az volt, viszont hogy lehet egy desszert frissítő?,hihi, lehetne kérdezni... :)
A cékla tartalmaz B- vitaminokat, C- vitamint, vasat, és még soksok más ásványi anyagot. Azonkívül nagyon jo kismamáknak magas folsav tartalma miatt: " A kutatások szerint a folsav bizonyos idegrendszeri fejlődési rendellenességeket mintegy ötven-nyolcvan százalékos hatékonysággal véd ki, és más vitaminokkal együtt ez az arány kilencven százalékra nőtt. A folsav a magzati fejlődés során, az agy és az idegrendszer működéséhez szükséges anyagok képződésében vesz részt. A terhesség korai szakaszában megfelelő pótlásával, több fejlődési rendellenesség (pl. nyitott gerinc) kialakulásának valószínűsége csökkenthető. " (Akit ez a téma érdekel bővebben, ezen az oldalon olvashat róla). A szezámmag pedig soksok kálciumot tartalmaz, s a méz  is híres magas ásványianyag tartalmáról: kálium, kálcium, foszfor, magnezium, és még sorolhatnám.
Jön a tavasz, jönjön, jajdejóóó:) Rájátszok még egy kis portugál napsütéssel, faduval, Marizával. Gyönyörűszép hangja van.
Nahát akkor elő azzal az egészséget támogató, mézesédes bombicákkal:
Hozzvalók ( 25 -30 gömböcskéhez)
40 dkg nyers cékla
10 dkg zabpehely
8 dkg szezámmag
5 evőkanál méz
kókuszreszelék

A céklát meghámozzuk, megmossuk és lereszeljük. Közben a zabpelyhet megpirítjuk serpenyőben (közepes fokozaton, néha megkevergetve, kb 5-10 percig). Majd hagyjuk hűlni. A szezámmagot is picit megpirítjuk, annyira, hogy enyhén világosbarna színű legyen. A reszelt céklához hozzáadjuk a zabpelyhet, mézet, szezámmagot, és kázzel jól összekeverjük, összedolgozzuk. Kóstoljuk, akinek nem elég édes, rakjon hozzá még egy kanál mézet. Hagyjuk állni 1 órát hideg helyen, hogy a zabpehely magába szívja a cékla levét, és hogy utána tudjunk belőle bombicákat formázni. 1 óra múlva ismét egy kicsit összedolgozzuk a masszát, és kis gömböket, bombicákat formázunk belőle, és belemártjuk kókuszba ( én abba a finom kókuszba mártogattam, amit Magyarországon vettem a bioboltban, és nem esett át kémiai eljárásokon, magas zsírtartalommal rendelkezik, és nagyonnagyon finom, akinek van rá lehetősége, vegyen). Persze ez a massza nem olyan tömör mint pl. egy kekszes massza, de formázható. Én először kivettem egy bombicának valót a masszából, picit összenyomkodtam, és utána formáztam a gömböt.
 
Szerda Zsófi, a kép csak illusztrácio :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése