2015. május 21., csütörtök

Eperkrém


Minden ami finom, hizlal, vagy káros az egészségre- lehet hallani mostanában többször. A földieper esetében ez nem érvényes, gondolom ebben sokan egyetértetek velem. Ráadásul sok jótékony hatása van, ezért  frissen, nyersen fogyasztjunk belőle minél többet. Ha mégis szeretnénk magunkat elkényeztetni egy kis epres édeséggel, van egy tippem , az eperkrém, aminek igazán változatosak lehetnek a funkciói :)
FOTO: Szerda Zsofi
 De először pár szóban az eperről:
    •    szépít,
    •    méregtelenít, fiatalít és fogyaszt,
    •    kiváló az emésztési panaszok kezelésére
•   a fájdalmak enyhítésére és a láz csillapítására (szalicilsav található benne,ami az aszpirin egyik hatóanyaga),
    •    kiváló tüdőgyulladás, reuma és pajzsmirigy rendellenességek esetén,
    •    a pattanásos bőr kezelésére,
    •    csökkenti a szívbetegségek,
    •    a kötőszöveti gyulladások,
    •    az agyér-elmeszesedés kialakulásának kockázatát is,
    •    magas az antioxidánstartalma,
    •    tartalmaz : C,- A, és B- vitamínokat, vasat, magnéziumot, káliumot, cinket,
    •    afrodiziákum is

Pocakkényeztető eperkrém:
45 dkg eper
2 nagy ev búzakeményítő
csipetnyi fahéj
1 ev rizs, szójatejpor (ami akár ki is hagyható, de aki nem érzékeny a tejre, rakhat egyszerű tejport is bele)
1 kk vaníliás cukor
méz
Az epret kiturmixoljuk, vagy botmixereljük, majd egy  edényben felrakjuk főlni. Közben a búzakeményítőt, a fahéjat, a vaníliáscukrot és a tejport öszzekeverjük, majd pici hideg vízzel elkeverjük. Amikor az eperlé felforrt, hozzáadjuk, és rögtön el is keverjük benne. Lassú lángon, sűrűn kevergetve főzzük 5 percet. Félrehúzzuk, várjuk még picit kihül, és csak akkor adjuk hozzá a mézet (hogy a benne lévő hasznos anyagokat megőrizzük). Én 2 evőkanállal raktam, de ki-ki ízlés szerint ízesitheti. Ha berakjuk hütőszekrénybe, 2-3 óra alatt megköt a krém.
Sorolom is, én mire használtam eddig: piskótát töltöttem meg vele, finom epres torta lett belőle. Tejberizst főztem, s ezzel a krémmel öntöttem nyakon. Reggelire a pirított vajaskenyeremre kentem belőle. A palacsintával is imádják egymást. Zabpehelykekszet tördeltem egy kis tálkába, majd ráöntöttem a krémet. De Nektek is biztos eszetekbe jut majd valami jó ötlet, amibe belelehet lopni ezt az eperkrémet. Persze magában is megállja a helyét!
Epres széphétvégét (ahh , csak ez a fránya eső ne esne, jolvna, tuuom, májusi eső aranyat ér!) És ne feledjétek, az eper afrodiziákum.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése