2014. november 28., péntek

Karácsonyi előzetes- almás,fahéjas muffin

fotók: http://szerdazsofi.net/
Kis ünnepi előzetest lehet belopni a konyhába ezzel a  sütivel. Fahéjas, édes illata ahogy kering, beharangozza lassan a kiskarácsonyt , nagykarácsonyt, és a mennyből az angyalt is.
Szeretném bemutatni a számomra legkedvesebb magyarországi gasztro bloggert (blogját megmutatva, most majd  búcsút inthetek az olvasóimnak :D): http://www.zizikalandjai.com/?s=muffin
A muffin recept alapja tőle származik. Én főleg a sütemény és keksz receptjeit próbáltam, a végeredmény mindig nagyon finom!
Kis francia, hangulatos muzsikaszó:
https://www.youtube.com/watch?v=FazdXycpY4Q

A hozzávalókból 12 muffin lesz                          (egy muffinsütőnyi):
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza-, vagy búzaliszt
 1/2  kk szódabkarbóna
1 kk sütőpor
1/4  kk só
2 púpos kk fahéj
1 csipet gyömbér
2 csipet őrölt szegfűszeg (ha nincs, kihagyható)
30 dkg alma
2 dcl növényi tej, vagy 2 ev. növényi tejpor (én rizstejport használtam)
7  ev barna nádcukor
1 vaníliás cukor
1 dcl (100 ml) hidegen sajtolt napraforgóolaj

A lisztet összekeverem a sütőporral, sóval, szódabikarbónával, és a fűszerekkel.
Az almát meghámozom, csumáját kivágom, és vékonyabb, kisebb szeletekre vágom. 2 dcl langyos vízben elkeverem a rizstejport  (ez a művelet kimarad, ha van kész növényi tejünk) Egy magasfalú edénybe , vagy turmix gépbe belerakom az almát, ráöntöm a tejet, hozzáadom a cukrot (a vaníliásat is), és kiturmixolom simára, hogy ne legyenek benne almadarabok, hanem szószos állagú legyen. A sütőt bekapcsolom 175 fokra. Az almás szószhoz  hozzáöntöm az olajat is, elkeverem benne, majd az egészet hozzáadom a lisztes keverékhez, úgy, hogy már közben kevergetem. Elég csak kanállal, nem kell mixerelni. Jól összekevergetjük. A muffinsütő formát kibéleljük papírkosárkákkal, és beleszedegetjük kanállal a keverékünket. Sütőbe rakjuk, és 25-30 percig sütjük. Mikor kisült kiszedjük a formából a muffinkosárkákat, és hagyjuk hűlni egy picit.
Finom, omlós :)
Ps: valószínű tehéntejjel is meglehet csinálni, én nem próbáltam, de ha valaki megcsinálja azzal, írja meg hogy sikerült :)








2 megjegyzés:

  1. Drága Endzsélám, szeretem Zizit, naná, de persze hű maradok hozzád is! ;-) Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Satyekom :) :) örülök, és annak is, hogy mind ketten Zizi rajongók vagyunk :)

      Törlés