2014. november 21., péntek

Adminisztrációs- csokis sütőtök

Adminisztráltam, naplót írtam, óravázlatot pontosítottam, évi "plan i programot" (de ki az az Éviii????? :) ) nyomtattam.... Eltelt 15 perc ezzel, eltelt félóra, eltelt egy óra, és akkor már tűkön ültem és nem értettem, miért az adminisztrálok én már napok és órák óta, mikor  zenetanárnő vagyok?.... És úgy éreztem, felrobbanok ha egy betűvel is tovább maradok a papírjaim felett. ÉDESSSSÉGET AKAROK, MOST AZONNAL!!! - "de este 11 van, és a terv egy tányér leves és jóga volt"- súgta bennem egy csendes, nyugodt, kiegyensúlyozott, békés hang. NEM ÉRDEKEEEL!! és eszembe jutott a kép,  amit a facebookon láttam nemrég : a mókus kis mancsaival rákönyököl a Buddha szoborra, és mondja neki : "Kedves Buddha! Én úgy szeretném a bölcsességed, az Isteni természeted, a nyugalmad, a békéd! De legjobban a makkos sapidat szeretném." :D :D Na én pont így éreztem magam, mint a mókuska :)
 A sült sütőtök már ott figyelt a polcon. (Jaj, ismét sütőtök... Akik nem szeretik a sütőtököt, szerintem már megunták ezt a  blogdolgot :)) A másik, nemrég vettem Magyarországon a bioboltban kémiai eljárások nélkül készült kókusz reszeléket (58 százalékos a zsírtartalma). Mit mondjak.... Isteni, komolyan, nem lehet össze hasonlítani azzal, amit a boltban egyébként lehet venni. Aki szereti a kókuszt, próbálja ki!
Az ötlet az édességhez megszületett...
Miközben mártogattam a kis tök kockákat a csokiba, a fejemben már íródott a recept, amitől egészen jókedvre derültem- mondom végem, én receptet fogok írni, nem naplót! Na ettől még vidámabb lettem, rákerestem a Midnight in Paris című film zenéjére, és hopphopp, lejtettem egy can-can-t.
fotó: Szerda Zsófi
 https://www.youtube.com/watch?v=MKJRjIZlItw&index=14&list=PL10EEFB6008BC25C7

Nagyon egyszerű édesség:
40dkg sült sütőtök
5 dkg főzőcsoki
1 ev. kókusz reszelék
1 kk kidegen sajtolt olaj
1 kk kakaó
1 kk méz
2 csipet gyömbér por
1 ev. víz
fahéj

Egy picike edénybe öntöttem az olajat, rá a kockákra tört csokit. Lassú tűzre raktam őket. Mikor felolvadt a csoki, hozzáadtam a kakaót, mézet, vizet, kókuszt, gyömbér port, kicsit megkevergettem, hogy összemelegedjenek. Utána felkockáztam a sütőtököt falatkákra, és belemártottam őket a kókuszos csokimázba. De le lehet önteni is őket, úgy egyszerűbb. Tetejüket megszórtam fahéjjal. Finom vendégváró falatkák.

A végén még hálát is adtam az adminisztrációs munkának, hogy motivált, és megszületett még egy nagyon egyszerű , édes, tökös, csokis, nasis recept. 
A sok-sok adminisztrálás kitalálójának pedig üzenem:
"Mindent olyan egyszerűen kell csinálni, amennyire csak lehetséges, de semmivel sem egyszerűbben."
ALBERT EINSTEIN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése